تماس با ما : 

09190185852

09139085258

دیوارپوش های pvc

دیوارپوش های pvc

امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی از متریال های بسیار گوناگون و متنوعی استفاده میشود که هر کدام ویژگی ها و مزیت های خود را دارا می باشند و بنا به سلیقه طراح و محل اجرا مورد استفاده قرار میگیرند.

بخشی از محصولاتی که در چند سال اخیر به سبب قیمت مناسب و طرح های متونع  بسیار مورد استفاده در طراحی داخلی ساختمان های اداری، مدارس، بیمارستان ها و حتی منازل استفاده میشود پانل و دیوارپوش های پی وی سی pvc  می باشند. در ادامه این مقاله به معرفی کامل پانل و دیوارپوش های پی وی سی و سقف کاذب از جنس پی وی سی pvc خواهیم پرداخت.

قیمت دیوارپوش و انواع آن

بازه قیمتنام محصول
89000_100,000 به ازای هر متر مربعپانل سفید مات
96000 الی 105,000 هر مترمربعپانل سفید براق
99000 الی 110,000 هر مترمربعدیوارپوش هات استمپ
110,000 الی 116,000 هر مترمربعدیوارپوش روکشدار
155,000 الی 165,000 هر مترمربعپانل توپر ضد ضربه
170,000 الی 190,000 هر شاخه با عرض 22 سانت و با طول 2.8 و 3 مترترمووال پی وی سی
87000 الی 90000 هر متر مربعتایل سفید مات با وزن 1 کیلو
96000 الی 100,000 هر متر مربعتایل سفید براق با وزن 1 کیلو
100,000 الی 105,000 هر متر مربعتایل هات استمپ با وزن 1 کیلو
قیمت ها به سبب نوسان قیمت مواد اولیه حدودی می باشند .قیمت ها به تومان میباشد.

جهت خرید و انواع دیوارپوش اینجا کلیک کنید

تاریخچه

در سال های اخیر پانل های ساختمانی از جنس پی وی سی pvc  بسیار رواج پیدا کرده است و بهترین جایگزین برای mdf  و کاغذ های دیواری بوده است. نخستین شهر هایی که در این حوزه از صنعت ورود پیدا کرده اند اصفهان و تبریز بوده اند. اگرچه در سال های اخیر در شهر های دیگر نیز شاهد تاسیس کارخانه های یا کارگاه هایی بوده ایم که به تولید دیوار پوش های پی وی سی pvc  می پردازند، اما همچنان قطب تولید این محصول ساختمانی دو شهر اصفهان و تبریز می باشند.

 

پانل پی وی سی از چه چیزی ساخته میشود:

همان طور که از نام آن پیداست پایه اصلی دیوارپوش های پی وی سی pvc، ماده ای پلیمری به نام پلی ونیل کلراید یا به اختصار همان pvc  میباشد که در کنار سایر مواد ترکیب شده و محصول نهایی را به ارمغان می آورد.ماده مهم دیگر این محصولات پودر سنگ یا کلسیم کربنات  میباشد که به سبب وجود این ماده در این دسته از محصولات علاوه بر استحکام بخشی به محصول سبب خاصیت عدم اشتعال در آن می شود به طوری که پانل های pvc  اگر در معرض اتش قرار بگیرند شعله ور نمیشوند و بلافاصله پس از جدا کردن پانل از شعله مستقیم آتش خاموش میشوند.

 

انواع پانل های پی وی سی

همان طور که اشاره شد پایه اصلی همه پانل های این دسته pvc می باشد. اما از نظر استحکام  و طرح و نوع قالب به شکل های مختلفی قابل تولید هستند.

 

انواع پانل از نظر نوع قالب

زمانی که مواد به صورتخمیر مانند به داخل قالب هدایت میشوند قالب دیوارپوش به هر شکلی باشد پانل نیز همان شکل را به خود میگیرد.بنابراین هر کارخانه میتواند قالبی با طراحی دلخواه و در عرض دلخواه خود تولید نماید اما به صورت استاندارد این قالبها در عرض های 20 و 25 و 30 سانت و با ضخامت 7 میلی متر و 8 میلی متر تولید میشوند.

 

در کنار این ها نوع دیگری از دیوار پوش نیز به عنوان دیوارپوش توپر یا دیوارپوش ضد ضربه نیز تولید میشود که همان گونه که از نامش پیداست دارای استحکام بیشتری است. هم چنین نوعی از سقف کاذب که با نام تایل 60در60 شناخته میشود برای مصرف در سقف نیز کاربرد دارد که همان گونه که پیداست به صورت مربع های 60سانت در 60 سانت تولید میشود.

 

انواع پانل از نظرتعداد و نوع پل ها

همچنین قالب ها  میتوانند از نظر تعداد پل های بین سطح پشت و روی آن نیز با یکدیگر متفاوت باشد. لازم به ذکر است که در این مقاله ما به پانل هایی که هم در دیوار و هم در سقف قابل استفاده است پانل یا دیوارپوش، محصولاتی که فقط در سقف استفاده میشود با نام تایل و محصولاتی که فقط برای دیوار استفاده میشود را ضد ضربه یا دیوارپوش توپر میگوییم.

 

دیوارپوش pvc

انواع پانل از نظر طرح روی آن:

از نظر نوع طرح روی پانل ، دیوارپوش ها عموما به 4 دسته طبقه بندی میشوند.

  • دیوارپوش های روکشدار یا لمینت،
  • دیوارپوش سفید که خود آن به دو نوع سفید مات و سفید براق یا یو وی uv دسته بندی می شود
  • دیوارپوش های چاپی
  • دیوارپوش های هات استمپ

 

دیوارپوش های روکشدار یا لمینت:

یکی از محبوب ترین انواع پانل هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع پانل pvc به سبب تنوع بالای رنگ و کیفیت بالاتر نسبت به سایر پانل ها، بیشتر مورد استفاده زیادی قرار میگیرد. انواع طرح های چوب آن را در اداره ها، مطب ها،مدارس و مغازه ها ها مشاهده کرده اید. امروزه با گسترش مصرف این محصول انواع روکش های لمینت با طرح های فانتزی و کاغذ دیواری نیز تولید میشود._ برای مشاهده همه طرح های لمینت ما اینجا را کلیک کنید-

دیوارپوش pvc

مشخصات:

از لحاظ قیمت و کیفیت دیوارپوش ضد ضربه با روکش لمینت گران ترین و البته محکمترین پانل pvc میباشد  که در عرض های 20 و 23.5 سانت عموما تولید میشود(البته در عرض های دیگر هم قابل تولید است اما دربازار عمدتا این دو سایز تولید میشوند) . اگر برای دیواری که در معرض قرارگیری ضربه میباشد_ مانند مدرسه یا یک رستوران که ممکن است ضربه صندلی یا میز دیوارپوش را زخمی کند- به دنبال محصولی میگردید این نوع پانل ضد ضربه بهترن گزینه برای شماست. اما اگر قیمت تمام شده کار نیز اهمیت پیدا میکند و یا محل اجرا چندان در معرض ضربه قرار نمییرد میتوانید دیوارپوش های 8 میل روکشدار را استفاده نمایید.

دیوار پوش های چاپی:

این محصول بر روس تمامی قالب هایی که در بالا ذکر شد قابل تولید است. طرح های پانل های چاپی محدود و در یک سری رنگ های خاص قابل تولید است و امروزه با تولید پانل های هات استمپ علنا دیوارپوش های چاپی در دیگر طرفداری ندارد.

دیوارپوش هات استمپ:

 نسل جدید دیوارپوش pvc هاست که نوعی فویل با طرح های رنگی و لیزری است که بر روی آن حک شده است. این محصول تنوع بسیار بالایی همانند دیوارپوش های روکشدار دارد. این محصول بیشتر برای سقفها، سرویس های بهداشتی و قسمت های خاصی از دکر یک خانه ی مغازه و نیز برای استفاده در داخل کانکس کاربرد دارد. از نظر قیمتی این نوع پانل pvc قیمت مناسب تری نسبت به روکش لمینت دارا میباشد.

دیوارپوش pvc

دیوارپوش سفید مات و براق:

همان طور که از نام آن پیداست اگر  هیچ طرح یا روکشی بر روی سطح پانل یا دیوارپوش pvc قرار نگیرد پانل سفید مات یا خام تولید میشود که ارزان ترین نوع پان از نوع طرح میباشد. همچنین نوعی مایع براق کننده به نام uv  اگر بر روی همین پانل مات قرار گیرد پانل سفید براق تولید میشود که خواهن بسیا بسیار زیادی برای سقف ها، سرویس های بهداشتی و جاهایی که قیمت و زیبایی برای انها مد نظر است استفاده میشود.

 

نتیجه:

پانل ها از دو حیث دسته بندی شدند، از نظر قالب و وزن آن که گفته شد محکم ترین و سنگین ترین قالب پانل ضدضربه است، ودوم از نظر طرح روی قالب که طرح روکش لمینت از سایر طرح ها گران تر و سفید مات از همه ارزانتر میباشد.

در سایر مقاله های سایت نکات بیشتری در مورد پانل های ساختمانی مطالعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید